מחקר מילות מפתח

גיא קרפ| guy karp

 

כאשר אנו מתחילים בקידום אתר, הדבר החשוב ביותר הוא מחקר מילות המפתח, או במילים אחרות - ההחלטה אלו ביטויים אנחנו מקדמים באתר. מאמר זה לא יעסוק רק במחקר הטכני עצמו, כי אם בעיקר בהחלטה השיווקית אלו ביטויים צריך לקדם לאתר, מה הביטויים המרכזיים ומה יהיו ביטויי הזנב הארוך.

 

מה לקדם? המוצר המרכזי או המרוויח ביותר?

 

השאלה הראשונה שאנו צריכים לשאול את עצמנו, וכמובן שגם את הלקוח, היא במה האתר עוסק ומה המוצר או השירות אותו הוא מוכר. אבל... שאלה לא פחות חשובה היא ממה העסק מרוויח, כי בהחלט יכול להיות שהמוצר המרכזי של העסק הוא לא המוצר המרוויח ביותר, ואז יכול להיות שנחליט ביחד עם הלקוח שעדיף לקדם את הביטויים הקשורים למוצר המרוויח ולא למוצר המרכזי.

 

צריך לזכור שהקידום בגוגל הוא לא מטרה עצמה כי אם אמצעי בדרך למטרה - להרוויח כסף מהמוצר אותו העסק מוכר. יכול להיות שגם אם נהיה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הקשורות למוצר המרכזי (והלא מרוויח במיוחד), זה לא ייתן לעסק את הערך המוסף. מצד שני, בהחלט יכול להיות שאם נקדם את הביטויים הקשורים למוצר הקטן יותר, אבל המרוויח יותר, הלקוח יקבל ערך מוסף גדול בהרבה עבור הכסף אותו הוא משלם עבור הקידום.

 

למאמר בנושא הקידום בגוגל לעסקים קטנים

 

כמה ביטויים לקדם?

אחרי שקיבלנו החלטה, בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוח, אנחנו יודעים כבר את הכיוון הכללי של הביטויים לקידום. אני מאמין, אולי בניגוד לחברות קידום אחרות, בחבילת ביטויים צרה יחסית אשר כוללת 12-18 ביטויים, מתוכם 2-3 ביטויים מרכזיים והשאר הם ביטויי זנב ארוך. כמובן שתוך כדי התהליך יקודמו עשרות ביטויים נוספים (שכנראה לא נדע עליהם ולא נעקוב אחריהם), אולם בהם לא נשקיע כמעט זמן.

 

הסיבה המרכזית לכך שלדעתי עדיך חבילת ביטויים צרה היא שריכוז המאמץ יביא לתוצאות טובות יותר על פרק זמן קצר יותר. הגישה של לירות לכל הכיוונים ומה שיפגע יפגע לא מתאימה במיוחד, בעיקר אם רוצים את טובת הלקוח. טובתו האמיתית הכוונה. ולמה אני מתכוון?

 

נתקלתי לא מעט פעמים במקדמים אשר מראים ללקוח דו"ח עם 100 ביטויים, חלקם כמובן בדף ראשון, אבל רובם המכריח ללא חיפושים. אולי הלקוח ההדיוט מתרשם מזה שיש 20 ביטויים בדף הראשי ולא מבין שאלו ביטויים שאף אחד לא מחפש ולא מביאים לו כלום, אבל אפילו לקוח כזה יודע לספור את כמות שיחות הטלפון שהוא מקבל בחודש מהאתר וגם הוא יבין בסופו של דבר מה הביטויים האיזוטרים הללו נותנים לו, מלבד עיבוי הדו"ח.

 

כלי מילות מפתח

אחרי שיש לנו את הכיוון, אנו נכנסים כמובן לכלי מילות המפתח שנמצא (בעקבות השינויים האחרונים של גוגל) בתוך ה- Adwords. אני לא אלמד אתכם איך להשתמש בכלי זה, אם אתם לא יודעים, המאמר הזה פשוט לא בשבילכם.

 

בכלי מילות מפתח אני אקבל רעיונות לביטויי זנב ארוך מתאימים ואיכותיים, וכמובן עם כמות חיפושים יפה. כדאי מאד להשקיע בנושא זה עוד קצת זמן, ולחפש עוד ועוד ביטויים מתאימים. השקעת שעה עכשיו יכולה לחסוך עשרות שעות של עבודה מיותרת בעתיד.

 

בדיקת המתחרים

 

לאחר שיש לי חבילת ביטויים ראשונית (אבל לא סופית!), כדאי להתחיל לבדוק את התחרות בביטויים המרכזיים. כמובן שיש תוכנות אוטומטיות שיעשו לכם את מרבית הבדיקות, אבל לעיתים אני אוהב להשקיע את הזמן ולבדוק ידנית ועצמאית את המתחרים בדף הראשון בביטויים המרכזיים לקידום.

 

את המתחרים בדף הראשון אני בודק בכמה פרמטרים מרכזיים כמו האופטימיזציה שלהם (כמה היא טובה וממוקדת, מה מילות המפתח, סגנון האתר), ה- PRשלהם, כמות קישורים הנכנסת לאתר המתחרה ובעיקר איכות האתר. אחרי בדיקה של כמה מתחרים אני יכול לקבל מושג די טוב לגבי רמת התחרות על הביטויים שלי ואיזה ביטויים אפשר להביא לדף הראשון מהר ואם בכלל כדאי לקדם ביטויים מסוימים (אולי כמעט כל הדף הראשון כולל אתרים כל כך חזקים, שלא שווה לנסות להתקדם בביטוי X)

 

השקלול של כמות החיפושים לביטויים, התחרות על הביטויים המרכזיים, רמת הקושי של המתחרים וכמובן הסכום אותו אני מקבל עבור הקידום יוצרים עבורי את חבילת הביטויים המלאה אותה אני גם מציג ללקוח כחבילה סופית.

ואז אפשר להתחיל לקדם.

 

איך משתמשים בכלי מילות מפתח? לחץ כאן ותדע


למאמר בנושא ניהול קישורים - לחץ כאן

03-7612411