גוגל פלוס ככלי מרכזי לקידום אתרים במנועי חיפוש

מאת: איציק פסח תמצאו עליי בפייסבוק

   

גוגל פלוס, הרשת החברתית מבית גוגל אשר עלתה לאוויר ביוני 2011, הופכת בחודשים האחרונים לכלי מרכזי וחשוב עבור קידום אתרים במנועי חיפוש וכל תהליך הקידום בגוגל ובשאר המנועים. 

 

מבוא

 

מלחמת גוגל - פייסבוק

כמעט כל גולש ממוצע מכיר את המלחמה הגדולה המתנהלת ברשת מזה מספר שנים בין שתי ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק.

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולארי בעולם הזוכה למאות מיליוני מבקרים מדי יום ונחשב לאתר הנצפה ביותר באינטרנט. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם שלאחרונה הגיעה לשיא של מיליארד משתמשים פעילים. אתר פייסבוק נחשב לאתר השני הנצפה ביותר בעולם.

 

גוגל נושא עיניו לפייסבוק

ענקית האינטרנט גוגל שמוצר הדגל שלה הוא מנוע חיפוש, מעולם לא הסתפקה רק במוצר זה וכך הפכה להיות ענקית אינטרנט - גוגל נוהגת לרכוש כל מוצר באינטרנט של כל חברה קטנת מימדים ( לדוגמא: יו טיוב, waze) אשר גורף הצלחה, זאת על מנת להתחרות במוצרים של היריבים הגדולים שלה וביניהם פייסבוק.

אך למרות זאת, יש מוצר אחד עתיר מימדים שגוגל לא יכולים לרכוש מחברה קטנה כדי להתחרות בפייסבוק והוא כמובן מוצר הדגל של פייסבוק בעצמו - רשת חברתית.

על כן, גוגל פיתחה בעצמה רשת חברתית בשם גוגל פלוס, על מנת להתחרות ברשת החברתית של פייסבוק.

 

פייסבוק לא נשארה אדישה

פייסבוק אשר מעוניינת להיות האתר הנצפה ביותר בעולם, לא נשארה אדישה, ובשביל להפוך להיות אתר כזה היא צריכה לעקוף כמובן את גוגל. הדרך שפייסבוק בחרה בה על מנת להשיג מטרה זו היא בדיוק אותה דרך בה בחרה גוגל להשתמש נגד פייסבוק - פיתוח מוצר יריב, במקרה הזה - מנוע חיפוש.

פייסבוק השיקה לאחרונה באתרה מנוע חיפוש הנקרא "Graph Search". בעזרת מנוע חיפוש זה, יוכלו משתמשי פייסבוק למצוא מידע כמעט על כל דבר שמעניין אותם, בדיוק כמו שהם עושים באתר גוגל. התוצאות הרלוונטיות ביותר מתבססים על מספר פרמטרים שפייסבוק קבע.בדרך זו, מעוניינת פייסבוק למנוע מהמשתמשים הפעילים שלה לעבור לאתר גוגל ובכך להפחית את כמות הביקורים שם, מה שאמור להוביל למהפך בצמרת שפייסבוק כה חושקים בו.

 

בנוסף, פייסבוק קורצת גם לעולם העסקים - בעלי עסקים אשר עד היום רכשו אתר תדמית ברשת וסיפקולו קידום בגוגל, מוזמנים על ידי פייסבוק להירשם וליצור בחינם דף עסקי אשר ייצג אותם ברשת החברתיתובנוסף למתג ולשווק את העסק באמצעות קמפיין ממומן.כל בעל עסק אשר יש ברשותו כבר אתר תדמית באוויר יוכל לקשר את הדף העסקי שלו בפייסבוקלאתר הרשמי שלו ולהיפך, ובכך לשמור על פעילות מותאמת בשני האפיקים השונים.

 

לחץ כאן להמשך הכתבה

לכתבה בנושא ההשפעה של עדכוני גוגל - לחץ כאן

לכתבה מורחבת בנושא קידום אורגני ורשתות חברתיות - לחץ כאן

 

03-7612411