גוגל פלוס ככלי מרכזי לקידום אתרים - חלק ב'

מאת: איציק פסח תמצאו עליי בפייסבוק

 

גוגל פלוס משפרת את חיזוק הקשר בין הדף העסקי לאתר גוגל

 

גוגל פלוס, בדיוק כמו פייסבוק, מאפשר לפתוח לכל עסק, אמן, איש ציבור וכדומה - דף עסקי. בכדי להוביל על פייסבוק גם בתחום הזה, גוגל פלוס ביצעה מספר שינויים שפונים בעיקר למקדמי אתרים אורגניים.

 

כדאי לדעת

 

האלגוריתם של גוגל אשר סורק אתרים ברשת ומגיע מאתר לאתר ברוב המקרים באמצעות קישורים, אינו סורק את אתר פייסבוק, כך שכל פעילות לצורך קידום שנעשית באתר פייסבוק הינה לשווא. שירותי קידום אתרים יודעים את זה היטב ולכן לא מוציאים קישורים מהפייסבוק.

 

היתרון של גוגל פלוס

 

לעומת זאת, גוגל פלוס מאפשר בדף העסקי ליצור קישורי טקסט קבועים המפנים לאתר ולעדכן פוסטים עם קישורים שמפנים לאתר בכל עת. האלגוריתם של גוגל כמובן סורק את הדפים העסקיים כמו גם את הקישורים המוטמעים בכל דף עסקי, דבר זה כמובן מהווה פרמטר לשיפור דירוג האתר במילות מפתח שונות בתוצאות החיפוש האורגניות ועל כן הפך להיות תהליך חשוב לאחרונה בתהליך הקידום.

 

פרטי מחבר בתוצאות החיפוש

 

תהליך נוסף שכדאי למקדמי אתרים לבצע באמצעות גוגל פלוס הוא - אימות האתר של בעל העסק עם פרופיל הגוגל פלוס שלו. כל בעל עסק שברשותו אתר תדמית ודף עסקי בגוגל פלוס, מוזמן גם לפתוח פרופיל משתמש ולקשר אותו עם האתר שלו.

 

פעולה זאת תוביל לכך שכל תוכן או מאמר שבעל האתר יכתוב באתר שלו, יופיע תחת הכותרת שלו בתוצאות החיפוש עם תמונה ושם של בעל האתר אשר מסונכרן מהפרופיל בגוגל פלוס. התהליך אינו מסובך, כל שצריך לעשות הוא לפתוח פרופיל משתמש עם אותה כתובת דואר אלקטרוני אשר מוטמעת באתר ולהוסיף תמונת פנים ברורה כתמונת הפרופיל.

 

חשוב להזכיר - בעת יצירת דף תוכן חדש באתר, יש לרשום תחת הכותרת הראשית כותרת משנה, לדוגמא: "מאת פלוני אלמוני". חשוב שהשם יהיה כתוב בדיוק כמו שהוא כתוב בפרופיל בגוגל פלוס. דרך כך גוגל מזהה בין מחבר המאמר (במקרה שלנו בעל העסק) לבין הפרופיל של בעל העסק ורושם תחת הכותרת בתוצאות החיפוש: "מאת פלוני אלמוני".

 

המטרה: עם הזמן גולשים יכירו בכם ככותבי תוכן טובים ויזהו תכנים שכתבתם, כבר בתוצאות החיפוש. דבר אשר יגדיל את האמון בין הגולש לאתר ויעודד יותר כניסות. גוגל, גם הוא יכיר בכם עם הזמן ככותבי תוכן טובים, לאחר שיסרוק מספר תכנים איכותיים ויקלוט זרימת תנועה ערה אליהם מצד הגולשים. באמצעות כך תקבלו עדיפות על פני אתרים אחרים בשקלול דירוג האתר בגוגל, במילות המפתח השונות

 

אותו פרמטר מתייחס גם לגבי קישורים נכנסים וזרימת תנועה לאתר מהרשת החברתית גוגל פלוס - גם במקרה הזה גוגל יעריך את הפעילות המשותפת בין האתר לרשת החברתית, ויוסיף נקודות חיוביות בשל כך בשקלול הדירוג.

 

לסיכום

 

מטרתו של גוגל היא לעודד את בעלי האתרים והמקדמים שלהם בגוגל, להשקיע בדף עסקי ברשת החברתית שלהם (גוגל פלוס) ופחות בדף העסקי בפייסבוק. שירותי קידום אתרים יודעים את זה ומקדמי אתרים בגוגל שמעוניינים שהאתרים שלהם יגיעו לדף הראשון בגוגל או לחלופין הם כבר שם ומעוניינים להישאר שם ולא ליפול לטובת המתחרים שלהם – חייבים להשתמש בגוגל פלוס ככלי מרכזי בתהליך הקידום.

03-7612424