עדכוני גוגל וההשפעה על קידום אתרים מקצועי - חלק א'

מאת: שי סיני

 

שנת 2012 הייתה שנה קשה עבור חברות האינטרנט אשר עוסקות בקידום אתרים מקצועי, הן בארץ והן בחו"ל. במהלך שנה זו גוגל שחררה מאות עדכוני אלגוריתמים שונים, זאת במטרה אחת וברורה - להילחם  מלחמת חורמה באתרים שקודמו בדרכים לא כשרות ולא מספקות מידע רלוונטי עבור הגולש.

העדכון הבולט והזכור ביותר (רבים אף יגידו הזכור לשמצה) היה עדכון הפנדה בסוף אפריל שגרם לרעידת אדמה של ממש בעולם הקידום שבעטיו, מאות אתרים מכל התחומים פשוט הועפו מתוצאות החיפוש בגוגל.

 

עדכוני האלגוריתמים הרבים והשינויים שגוגל עשתה וממשיכה לעשות מקשים מאוד על חברות הקידום להסיק מסקנות כלשהן שכן עד שמנסים לחקור עדכון אחד, כבר יוצא עדכון אחר.

אם 2012 הייתה שנה שבה גוגל הכריזה מלחמת חורמה על אתרי הספאם ומאסה בשיטות הקידום "המלוכלכות" שבגללה שחררה כל כך הרבה עדכונים, הרי שגוגל הבטיחה כי ב-2013 תחריף את המאבק ויהיו אף יותר עדכונים. הבטיחה וגם קיימה, כבר בתחילת 2013 גוגל הטילה פצצה נוספת כששחררה עדכון פנדה נוסף.

 

העדכון, שהתחיל מה-10 לינואר ונמשך עד ה-22, גרם לטלטלה רבה באלפי ביטויים ואתרי אינטרנט וגרם לתסכול רב בקרב אלו העושים קידום אתרים מקצועי, שכן חלקם הועפו על לא עוול בכפם, בלי סיבה מספקת או הגיון. לאחר מספר ימים גוגל אף הודיעה, במעין הודעה באשמה, כי לפחות 10% מהאתרים שירדו מאד בתוצאות החיפוש, נפגעו על לא עוול בכפם במסגרת השינוי שבוצע וכי היא מקווה שאתרים אלו, אתרים אמיתיים ומתפקדים, יחזרו למקומם במהירות האפשרית.

 

אז בכל זאת, אילו מסקנות ניתן להסיק ומהי הדרך האפקטיבית לקדם ב-2013?

 

שלושת הדברים המרכזיים לקידום אתרים אורגני בגוגל לשנת 2013 כולל את תוכן האתר, נוכחות האתרים והדפים בו ברשתות החברתיות השונות ופרופיל קישורים איכותי ומצומצם.

 

לחלק ב' של הכתבה 

03-7612424