קידום אורגני ורשתות חברתיות

מאת: ערן מלכה  Eran Malka

 

מנועי חיפוש באינטרנט, ובפרט גוגל, הם בעצם המהפכה השנייה אחרי המצאת הדפוס של גוטנברג מהמאה ה- 15. קידום אורגני הוא הדרך של אתרי האינטרנט לפצח את מנוע החיפוש ולהגיע לכמות גולשים רבה ככל האפשר

 

עד המצאת הדפוס הפצת ספרים בעותקים רבים דרשה העסקת אנשים רבים, ומחירי הספרים שנכתבו היו גבוהים ביותר. וכך, הפצת מידע באותם ימים הייתה איטית מאוד, והוגבלה רק לבני המעמד הגבוה. עם המצאת הדפוס, ניתן היה להוציא ולהעתיק יותר ספרים והתחילו להצטבר מסות של ספרים ובמיוחד ספרי התנ"ך. את הספרים החלו לסדר בספריות, לתת להם שם, מספר, נושא הספר ורמתו.

 

גוגל עושה את אותו הדבר בזירת האינטרנט. האינטרנט הוא בעצם מאגר עצום לאין שיעור של מידע. יקום של מידע. לכן, מה שגוגל מבקשת לעשות זה להצליח להשיג לגולשים, מתוך היקום האין סופי של המידע הזה, את התוצאות הרלבנטיות והנכונות ביותר לבקשות החיפוש שלהם. נשמע פשוט עד כאן, אבל זה לא כך. בתוך זירת האינטרנט מתחרים עסקים רבים, גדולים כקטנים, וכולם מנסים לקדם את תכניהם ושירותיהם, כך שהמידע אודותם יגיע לידיים הנכונות - כלומר לגולשים.

 

גוגל ממפה את התכנים הרבים הללו על פי קריטריונים שונים ומדוקדקים של תוכן, על מנת להוציא, מתוך התוהו ובוהו של האינטרנט, תוצאות חיפוש אמיתיות, נכונות ובעיקר איכותיות. לשם כך קידום אתרים הוא מקצוע חשוב מאוד. מקדמי האתרים פועלים על פי אותם קריטריונים ופרמטרים שגוגל מחפשת, ומטפחים את האתרים שלהם על פי אותם פרמטרים. כך, בעצם, המקדמים שומרים על האתר נושם ונכון מבחינת התוכן.

 

קידום אורגני עובד בכיוונים שונים ורבים, הן ברמה התוכנית והן ברמה הטכנית. ברמת התוכן הקידום מייצר טקסט אופטימאלי עבור גוגל מבחינת תוכן המילים ומילות המפתח (מכאן באה המילה אופטימיזציה לאתר). ברמה הטכנית, על הקידום למנוע שכפולים של דפי תוכן ובעיות ברמת הקוד באתרי אינטרנט, שכן גוגל מנסה לדרג את האתרים על פי טיבם המבני –כלומר כותרות פסקאות וכולי. רבות הפעמים שאתרים שנכתבו ונבנו בצורה שגויה סומנו כאתרים מזויפים ונדחקו לסוף החיפושים.

 

התפתחות נוספת שקרתה בשנים האחרונות, ומשפיעה על אופן החיפוש של גוגל, היא תופעת הרשתות חברתיות. האינטרנט, רובו ככולו, בנוי כיום בצורה של רשת חברתית, כלומר דפים של משתמשים שלהם יש חברים ולחברים יש חברים וכולי. מנועי החיפוש, מלבד העיסוק באתרים עצמם, מאזינים גם לרשתות החברתיות ומעוניינים לדלות מידע לגביי האתרים לא רק מהאתר עצמו אלא גם ממה שאומרים על האתר ברשתות החברתיות: האם הוא מקושר ואהוד, האם יש הרבה הפניות מהרשת, או האם הוא פוגעני ושקרי.

 

לכתבה בנושא בעיית שכפול התוכן ופתרונות אפשריים - לחץ כאן   

לכתבה בנושא ההשפעה של עדכוני גוגל - לחץ כאן   

לכתבה מורחבת בנושא גוגל פלוס ככלי לקידום אתרים - לחץ כאן

 

03-7612424