איך משתמשים בכלי מילות מפתח

מאת: שני קידנר

 

כלי מילות המפתח של גוגל מאפשר לראות נתונים כגון אומדני תנועה, מספר ממוצע של חיפושים, רעיונות למילות מפתח ועוד נתונים נוספים עליהם נפרט בהמשך. כדי להגיע לכלי עליכם להיכנס לחשבון adwords שלכם.

 

בעבר הייתה הפרדה בין כלי מילות המפתח ו- adwords, הוחלט לאחדם לכלי אחד מאחר והשילוב של שניהם ביחד מציג כמה קליקים מילות המפתח שלכם עשויות לקבל בסכומים שונים ובכך מנתבים אתכם להחלטה הנכונה באילו מילות מפתח כדאי להשקיע יותר ומה היא ההצעת מחיר המתאימה למסעות הפרסום. אין זה משנה אם אתם חדשים בתחום או מקצוענים, הכלי ידידותי לכולם. איך נכנסים לכלי

עליכם להיכנס לחשבון ה- ADWORDS בכתובת https://adwords.google.co.il/.

בסרגל העליון לחצו על הלשונית "כלים וניתוח" ובחרו ב- "מתכנן מילות המפתח".

 

 

 

 

כעת מופיעות 4 אופציות לבחירה:

  • חפש מילות מפתח חדשות ורעיונות לקבוצות מודעות
  • קבל את נפח החיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותן לקבוצות מודעות
  • קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח
  • הכפל את רשימות מילות המפתח כדי לקבל רעיונות חדשים למילות המפתח

ברגע שתצאו מהכלי ותכנסו שוב, הכלי יזכור את הפרטים האחרונים שהזנתם ויחזיר אתכם לנקודה האחרונה בה הייתם.

 

 

שלב זה נועד לבדיקת כמות חיפושים עבור מילות מפתח המתאימות לשירות או המוצר שלכם ומציע רעיונות נוספים.

  • לחצו על "חפש מילות מפתח ורעיונות לקבוצות מודעות"
  • בתיבות הבאות הכניסו לפי הסדר:
  1. ביטויים או מילים המתארים את המוצר או השירות שלכם אותו אתם רוצים לפרסם
  2. כתובת האתר שלכם או דף מסוים באתר
  3. קטגוריית המוצר

שימו לב כי בחלקו התחתון של החלון יש לכם אפשרות למקד את התוצאות שלכם ולסנן אותן לפי הגדרות מיקום , שפה רשת, אפשרויות של מילות מפתח, סטטיסטיים היסטוריים ולבחור לכלול או לא לכלות מילות מפתח מסוימות.

 

 

מיקוד

  1. מיקום - בחרו את המיקום הרצוי. לחצו על מיקומים קרובים על מנת לקבל רעיונות למיקומים הקרובים למיקום שהזנתם
  2. שפה - הזינו בתיבה את השפה הרצויה
  3. רשת - כדי לקבל רעיונות לחיפוש בגוגל בחרו ב- Google. על מנת לקבל רעיונות לחיפוש באתרים השונים של רשת החיפוש גוגל , כמו מפות, תמונות ועוד. בחרו ב- "Google ושותפי החיפוש
  4. "מילות מפתח שליליות - המודעות במסע פרסום זה לא יוצגו כאשר חיפוש מכיל לפחות אחד מהמונחים הללו

 

התאם אישית את החיפוש שלך

  1. מסנני מילות מפתח - סננו את מילות המפתח לפי נתונים סטטיסטיים היסטוריים. יש אפשרות לראות את המספר הממוצע של פעמים שבהן משתמשים חיפשו מילת מפתח מדויקת זו בהתאם להגדרות המיקוד שבחרתם, הצעת המחיר המוצעת עבור מילת מפתח זו וניתנת לכם העזרה לזהות הזדמנויות אפשריות שיש למילת המפתח הזו כדי לקבל הופעות וקליקים
  2. אפשרויות של מילות מפתח - ראו רק רעיונות הקשורים באופן הדוק למונחי החיפוש, רעיונות למבוגרים, מילות מפתח בחשבון ומילות מפתח בתוכנית
  3. הכללה / אי הכללה - כלול רעיונות - אתם מזינים מונחים כדי לקבל רעיונות שכוללים לפחות אחת מהמילים שציינתם. אל תכלול רעיונות - גוגל יציג לכם רעיונות שאינם כוללים את המונחים שאתה מזין בתיבה
  • לחצו על קבל רעיונות
  • לאחר שבחרתם את מילות המפתח הרלוונטיות לכם לחצו על בדוק אומדנים על מנת לקבל תרשים טווח של הצעות מחיר ואומדני תנועה יומיים

ישנה אפשרות לייצא כל טבלה לקובץ Excel ולייבא מילות מפתח מקובץ Excel.

 

קבל את נפח החיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותן לקבוצות מודעות

ניתן להזין מילות מפתח ידנית או להעלות קובץ Excel על מנת לקבל נתונים סטטיסטיים על נפח החיפוש.

  • לחצו על קבל את נפח החיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותן לקבוצות מודעות
  • הכניסו רשימה של מילות מפתח או לחצו על בחר קובץ כדי להעלות קובץ אקסל
  • לחצו על חיפוש על מנת לקבל נתונים סטטיסטיים כגון נפח חיפושים ותחרות

 

קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח

חיפוש זה יציג אומדנים של קליקים ועלות לפי חשבון ה- AdWords ולהצעת מחיר שבחרתם.

  • לחצו על קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח
  • כתבו או העלו קובץ מילות מפתח
  • לחצו על קבל אומדנים
  • הטבלה לפניכם מציגה אומדני תנועה, קליקים והופעות עבור מילות המפתח אותן הקלדתם

 

הכפל את רשימות מילות המפתח כדי לקבל רעיונות חדשים למילות המפתח

חיפוש זה מאפשר קבלת נתונים סטטיסטיים ואומדני תנועה עבור רשימה משולבת של מילות מפתח.

  • לחצו על הכפל את רשימות מילות המפתח כדי לקבל רעיונות חדשים למילות המפתח
  • בתיבה "רשימה 1" הכניסו רשימה מסוימת של מילות מפתח, בתיבה "רשימה 2" הכניסו רשימה אחרת. במידה ותרצו להוסיף רשימות לחצו על ה- X
  • לחצו על קבל אומדנים וקבלו נתונים כגון קליקים, הופעות, אומדני תנועה עבור מילות המפתח המשולבות

 

לדוגמא, אנו נכניס ב- "רשימה 1" מילות מפתח המאפיינות את המוצר אותו אנו משווקים וב- "רשימה 2" נכניס מיקומים של אותו מוצר. לאחר מכן נקבל אומדני תנועה ונתונים סטטיסטיים עבור שילוב מילות מפתח הללו, כגון: מועדון בר מצווה בחיפה, מועדון ריקודים בתל אביב וכדומה.

 

 

 

 

 

 

סיכום ומסקנות


לסיכום, אינכם צריכים להיות מומחים גדולים על מנת להבין את הכלי. חווית המשתמש ידידותית ומובנית לכל אחד והיתרונות הגדולים הם שניתן לייצא את רוב הנתונים לאקסל ובכך שהכלי מציע לכם רעיונות נוספים למילות המפתח שלכם בהתאם לנתונים אותם הגדרתם. 

03-7612411