להיות מקדם מתחיל

רז לוי | Raz Levi

 

אוקי. אז עשינו את קורס הקידום המורחב, קראנו מאמרים, הכנו שיעורי בית, בחנו אתרים, אולי עשינו נסיונות על אתר של חבר או שבנינו אתר דמי ואולי אפילו קיבלנו תעודה מרשימה. ומה עכשיו? איך מתחילים לעבוד? מה צריך לעשות עם הלקוח הראשון? מהי המתדולוגיה בעבודת הקידום השוטפת ומה לעזאזל צריך לעשות עבור כספו של הלקוח?

רז לוי, מקדם בראשית דרכו, מספר על העבודה שלו...

 

כמעט לכל מקדם צעיר, שרק עתה סיים את קורס הלימודים, או אפילו למד וקרא מאמרים בבית, יש את התעוזה להתחיל ולקדם אתר. תחילה, ברגע שמצאתם לקוח רציני שמעוניין שתקדמו לו את האתר, סגרתם איתו סכום מסוים, נשאלת השאלה הנפוצה של רוב המקדמים המתחילים- מאיפה בכלל מתחילים? במאמר הבא, אסביר את כל הדילמות והשלבים שמקדם צעיר צריך לדעת מרגע שקיבל את האתר עד לקבלת תוצאות טובות בגוגל (דף ראשון).

 

שלב ראשון,

לפני שמתחילים לקדם, עליכם לדעת במה האתר עוסק? אילו מילות מפתח אנחנו רוצים לקדם? ומהו מספר החיפושים הכמותי של אותם ביטויים. על מנת לקבל את מידע זה אנו נשתמש בעזרת הכלי של גוגל הנקרא Adwords. בעזרת הכלי ניתן לנתח את כמות החיפושים של הגולשים ולראות אם הביטוי חזק ברמת חיפושים. ביטוי חזק נע בין 750 ומעלה. דבר זה גם משפיע על קביעת סכום העסקה בקידום, זאת אומרת ככל שהביטוי עם כמות חיפושים גבוהה המחיר יהיה בהתאם, ככל שהביטוי נמוך גם המחיר יהיה בהתאם.

 

למאמר על חשיבות התוכן - לחץ כאן

 

לאחר שסגרתם עם הלקוח מספר ביטויים שדרכם אתם מתחילים לקדם את האתר, מגיע השלב השני והוא דו"ח קבלת אתר שבה להראות ללקוח מספר דברים חשובים לפני תחילת העבודה והם:

- האם האתר מופיע בגוגל על-פי מספר הביטויים שסגרתם עם הלקוח. וזאת נוכל לדעת בבדיקה ידנית בגוגל או בעזרת כלי שבודק מיקומים.

- כמה דפים מאונדקסים בגוגל. זאת ניתן לעשות בעזרת הפקודה site:/http.//www.Domain.co.il

- האם יש הכפלות תוכן בעזרת כלי שמומלץ מאוד הנקרא Copyscape

„       - וותק הדומיין- זאת ניתן לבדוק בעזרת מספר כלים

„       - האם יש מפת אתר

 

לאחר שסיימנו לקלוט את האתר בצורה נכונה ובבדיקה מקיפה שולחים את הדו"ח ללקוח לקבל ממנו אישור להתחיל לעבוד על האתר.

 

מתחילים עם אופטימיזציה

 

הדבר הראשון, אופטימיזציה הוא המבנה החשוב ביותר של התוכן, שכן באמצעותו ניתן להגיד לגוגל כיצד לקרוא את האתר בעזרת תגיות מטא חשובות שהם Title ו- Description.

 

אז מדוע כל כך חשוב להשקיע בתגי Title ו- Description?

מפני שתגיות אילו מהוות משמעות רבה גם בכותרת הראשית בחיפוש בגוגל וגם במלל התוכן הקצר על העסק שאמור להיות. יש להדגיש שהדיסקרפשיין צריך להיות עד 160 תווים. כל זה על מנת שהגולש יחפש ביטויי מסוים, למשל "מסכים", ויראה בדף הראשון את הטיטל והדיסקרפשיין קריא ומעניין.

 

דבר שני, יש לבדוק, כי יש באתר מספיק תוכן. במידה ואין מספיק תוכן, חשוב שיהיה בדף הראשי בין 200-250 מילה, על מנת לתפוס לפחות 3-4 פעמיים את הביטויי המרכזי אותו אנחנו מקדמים. אז בעזרת מה נוכל לדעת שהביטויים המרכזים נתפסו בצורה תקינה?

בכלי קידום אתרים הנקרא Seoaquake ניתן להיכנס בסרגל ל-  Density ומשם ניתן לראות את אחוז צפיפות הביטוי שצריך להיות. מומלץ שיהיה 3% ומשם לראות את הבולטות שפירושה עד כמה הביטוי נמצא ביחס היררכי לשאר התוכן ולכן ככל שהערך האחוזי יהיה יותר גבוהה כך הבולטות יותר חזקה.

 

דבר שלישי, מומלץ להוציא קישורים פנימיים מדף ראשי לדף רלוונטי, יש לציין כי גוגל מאוד אוהב את זה. בנוסף, יש להוסיף לפחות 2-3 פוטרים אחד מביטוי חזק יותר ואחד מביטוי חזק פחות. מומלץ להוסיף לאתר קישורים של פייסבוק וגוגל פלוס שמהווה יתרון גדול ורובד נוסף וחשוב לקידום, במידה וללקוח אין גוגל + יש לפתוח לו. ניתן לומר, כי ברגע שעשינו את שלושת הדברים החשובים הנקראים אופטימיזציה טובה ונכונה גוגל יסרוק את האתר בצורה הכי יעילה שאפשר, כדי שגוגל יאנדקס את האתר על-פי הביטויים הרצויים.

*ככל שהאתר מעניין את הגולש כך האתר יתקדם יותר אבל לא רק.

 

מה עוד ניתן לעשות שהאתר יתקדם?

עבר חודש וראיתם שהאתר אכן מופיע באחד הדפים בגוגל בביטוי החזק עליו אתם עובדים, וראיתם כי הביטוי נמצא נניח בדף 5, מה עוד אפשר לעשות בשביל שהאתר יתקדם לדף ראשון?

 

הדילמה הראשונה שעולה בראש היא קישורים. אבל מאיפה בכלל ניתן להוציא קישורים?

 

קיימות מספר אופציות שדרכן מומלץ ואף רצוי להוציא קישורים:

בלוגים - פתיחת בלוג היא דרך יעלה ומקצועית להוציא קישורים. פתיחת בלוג יכולה להיות על כל נושא שעולה על דעתכם ובתוכו לרשום מאמרים שמדברים על הביטוי שממנו מוציאים קישור. לדוגמה עם אני מקדם את הביטוי אולמות אירועים, מכל התוכן שנכתב אני מוציא קישור לדף הראשי או לפנימי תלוי איזה דף (פנימי או חיצוני) אתה מקדם.

 

פורומים - הוצאת קישורים מפורומים הוא בהחלט דבר שימושי מאוד לכל מקדמי האתרים. כידוע, פורומים קיימים במגוון רחב של נושאים ועל כן, יש להכניס את הקישור לנושא של העסק. יש לציין, שמציאת פורומים איכותיים, הוא דבר מבוקש ואינו קל במיוחד, מפני שיש, פורומים שהם no follow. שגוגל אינו קורא, ויש פורומים איכותיים שדרכם מוציאים קישורים איכותיים שדרכם מגיעים גולשים לאתר.

 

החלפת קישורים - כאמור, יש מאות מקדמי אתרים אשר עוסקים עם לקוחות בתחומים שונים, לכן קיימת אפשרות במידה ושניכם מקדמים את התחום שהוא לדוגמה טיולים, תינתן אפשרות כמובן לדבר על החלפת קישורים. זאת אומרת שאתה שם קישור שלו והוא שם קישור שלך. דבר זה מאוד אקטיבי בין כל מקדמי האתרים ושימושי מאוד.

 

אמרנו שגוגל אוהב תוכן איכותי נכון? לכן מומלץ להכניס כל חודש מאמר אחד המתקשר לתחום שבו של העסק. נשמע הגיוני נכון, אבל מאיפה אני יודע מה לכתוב? ובכלל מעין אני מביא תוכן איכותי לאתר?

 

כתיבת מאמרים היא אחד הדברים הבולטים בקידום אתרים, לכן בשביל לדעת מה לכתוב רצוי להכיר את העסק היטב ומשם להביא רעיונות בהתאם. במידה ולא עולה שום התחלה של פיסקה, אפשר לעיין בגוגל ולקבל רעיונות למאמרים או לקבל רעיונות מהדף הראשי המדבר על העסק. אם גם זה לא עוזר תמיד קיימת אפשרות פתוחה לקנות מאמרים.

 

קניית מאמרים היא בהחלט חשיבה נכונה, אך יש לבדוק את עלות המאמר וגם לבדוק האם בכלל הלקוח יהיה מוכן לשלם על כמות מאמרים בחודש על מנת שהאתר שלו יתקדם אט אט לדף ראשון.

 

בסיכומו של דבר, כמו שהזכרתי לעיל, ככל שהאתר יראה מעניין לגולש הכולל תוכן איכותי, קישורים פנימיים רלוונטיים, פוטרים לדפים רלוונטיים אז תושג תוצאה. לכן מומלץ להקפיד בהכנסת מאמר, הוצאת קישורים איכותיים ודבר נוסף וחשוב הרשתות החברתיות שהם גוגל+ ופייסבוק, מומלץ לעלות פוסט ולתת לייקים בדף, יש לציין, שגוגל אוהב את זה מאוד, ועם כל מה שדיברנו מעלה האתר יתקדם לדף ראשון. 

03-7612411