עדכוני גוגל וההשפעה על קידום אתרים באינטרנט - חלק ב'

מאת: שי סיני

 

בפרק הראשון עברנו על השינויים שביצע גוגל במהלך שנת 2012 ושנת 2013, על ההשפעה של שינויים אלו על קידום אתרים באינטרנט ותוצאות החיפוש והתחלנו לגעת בדרכים החדשות לקידום אתרים אורגני בגוגל בשנת 2013 ואילך.

 

לחלק הראשון של הכתבה

 

אז מה צריך לעשות על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש בגוגל?

 

תוכן, תוכן ושוב תוכן

בראש ובראשונה, כמו שגוגל דואג להזכיר בכל הזדמנות, עליכם לא ליצור אתר עבור גוגל
אלא עבור הגולש. משמע, גוגל רוצה לדרג גבוה אתרים שיהיו מעניינים ורלוונטיים עבור הגולש, שיעניקו לו ערך מוסף ויגיע בדיוק לתוצאה אותה הוא חיפש במנוע החיפוש. ערך מוסף יינתן ע"י תוכן איכותי(!), לא עוד טקסט ארוך וטכני עם כמה מילות מפתח בכדי לרצות את מנועי החיפוש, שהגולש בקושי יעיף לעברו מבט, אלא תוכן מעניין שנכתב בטבעיות עבור הגולש שבאמת יאהב וייהנה לקרוא אותו ואף יירצה לשתף אותו עם אחרים. מה שמביא
אותנו לנקודה הבאה: 

 

רשתות חברתיות

הפופולאריות של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות לא פסח מעיניו של גוגל שמנסה בכל דרך אפשרית לדעת ולהבין מה מעניין את הגולש. גוגל כבר יודע "להאזין" לחלק מהרשתות, אם כי, לפייסבוק עדיין חלק משמעותי ממנו אינו זמין עבורו. אי לכך ובהתאם לזאת, גוגל השיקה לפני שנתיים רשת חברתית משלה -  גוגל+, בה אפשר לשתף כל מידע אפשרי, בין אם זה תמונות, מאמרים, סרטונים ועוד. פעילות זאת של שיתוף תכנים מאתר מסוים לרשתות החברתיות נקראת Social SEO. הרעיון הוא שאם גולש מסוים משתף תוכן מאתר כלשהו, הרי שזה לבטח תוכן מעניין. כפועל יוצא - קידום אתרים באינטרנט מתבצע יותר
ויותר גם ברשתות החברתיות.

 

פרופיל הקישורים

נקודה נוספת שחשוב מאוד להדגיש הוא עניין הקישורים אשר משמעותן הולכת ופוחתת. אך עדיין יש להן משקל. כמו תמיד, איכות עולה על הכמות, כאשר מומלץ לבנות פרופיל מגוון מאוד של קישורים אשר מכילות מספר מילות מפתח עם דגש על חיזוק המותג ולא רק את הביטוי שאנחנו רוצים לקדם.

 

לסיכום,

גוגל ימשיך כל הזמן להילחם באתרים אשר מנסים להתקדם במנוע החיפוש מבלי להעניק לגולש את מה שהוא באמת חיפש. הוא לא יבחל באמצעים כדי לזרוק אתרים לא רלוונטיים ולא יהסס להעניש כאלה המשתמשים בדרכים לא טבעיות. וככל שעובר הזמן, הוא עושה זאת טוב יותר וממשיך לשפר את אלגוריתם החיפוש שלו בכדי לדרג את הרלוונטיים ביותר עבור הגולש. לכן, הדרך הטובה ביותר לקדם היא לפעול בטבעיות. להעניק לגולש חווית גלישה עם תוכן איכותי ורלוונטי, תמונות איכותיות ועוד. כמו כן, לחזק את המותג ע"י חשיפתו ברשתות החברתיות השונות ולבנות פרופיל קישורים מגוון ככל האפשר.

03-7612424