חשיבות התוכן באתר

ערן מלכה| Eran Malka

 

הרבה פעמים אנחנו נתקלים בשאלה: "למה אני צריך מאמרים ותוכן באתר? זה לא מעניין אף אחד!" ובכן... זה מעניין את גוגל. מאד אפילו. ותתפלאו לדעת - מאמרים מקצועיים בתחום שלכם מעניינים גם את הגולש הממוצע, שנכנס לאתר על מנת לקבל מידע על המוצר או השירות המקצועי שאתם מעניקים.

 

למה זה חשוב?

אתרי אינטרנט כוללים שלושה מרכיבים מרכזיים ויסודיים: עיצוב חזותי וגרפי,תוכן (כתיבה, תמונות, סרטונים וכולי) וקישורים (URL'S). עכשיו חשוב להגיד, כי רוב בעלי העסקים או חברות אינטרנט, העומדים בפני הקמת אתר אינטרנטי חדש ברשת, מקדישים מחשבה מועטה, מזניחים כליל את נושא התוכן והיתרון שהוא מהווה, או לפחות אינם פועלים באותה מסירות ונחישות, שהם מקדישים לעיצוב ולמראה הקוסמטי של האתר. למה? כי קשה לכתוב תוכן ולארגן מידע בשיטתיות. ואתם יודעים מה, הם צודקים (!)

 

אבל אל תשכחו שמנועי החיפוש והגולשים בסופו של דבר מתמודדים עם טקסט אינפורמטיבי או תיאורי. העיצוב המדהים ביותר לא יוכל לשכנע את גוגל שאתה טוב יותר מהמתחרים שלך, אם אינך אומר שום דבר מהותי. יותר מכל דבר אחר, מנועי חיפוש הם מוכוונים תוכן וכאשר הם זוחלים לעמוד שלך, הם קוראים את הטקסט שלך - הם מחפשים איכות, ומחפשים קישורים למאמרים רלוונטיים אחרים. מנוע החיפוש של גוגל מתקשה לאנדקס דפים, שהטקסט בהם הוא אוסף אקלקטי של מילים ללא היגיון וסדר. הרובוט של גוגל סורק את התוכן באתר ומארגן את המידע על פי אוסף ביטויים, מילות קישור ותיאורים, שמהווים רצף קונספטואלי מסוים לאורך הטקסט. לאחר האינדוקס, או שהוא זורק את האתר אל מאגר רלבנטי בעל אותו הקשר מסוים שרציתם, או אל פח האשפה.

 

מאחר וקיים מגוון אדיר של מידע זמין באינטרנט, אנשים תרים אחר מידע ספציפי, איכותי, מאורגן,מתוזמן ורלבנטי, ולכן תוכן באתר טוב צריך להיות נהיר, אסתטי, נוח לקריאה, קל לניווט וידידותי למנועי החיפוש באינדוקס הדפים. כדרך משל, אם הייתם בונים בית לא הייתם בונים אותו צפוף, עמוס ומלוכלך, לכן התייחסו לתוכן באותה מידה, תנו מרווחים בין השורות כדי שהקוראים יוכלו לנווט בקלות, כתבו תמציתי ונסו לעניין. התוכן צריך לנשום בקצב נכון.

 

גוגל מאזין לדופק הלב של האתר

כשמנוע החיפוש של גוגל חוזרים לאנדקס את האתר שלכם, הוא בודק האם נערכו שינויים או רענונים באתר, וזאת על מנת לשפר את תוצאת קידום האתרים שלכם. כדאי מאוד, על כן, להוסיף בלוג או דף מאמרים בו תוכלו להעשיר את האתר ואת הגולשים בתוכן איכותי ובמידע רלבנטי ומעניין. גוגל מעוניין לראות אם האתר מיובש ומת או חי ונושם. לאתרים בסדר גודל קטן, מאמר או שניים בחודש יכולים להעניק לאתר את הפולס שלו. לאתרים ופורטלים גדולים רצוי להכניס תכנים פעם ביום. פעולת רענון התוכן מאותתת לגוגל לבקר את האתר לעיתים יותר קרובות, דבר המעלה את האטרקטיביות והעניין של האתר בעיניי גוגל לאין שיעור.

 

איך עושים את זה טוב?

כשניגשים לכתוב את תוכן האתר, קודם כל קחו כמה דקות לחשוב "מה" אתם רוצים להגיד. לאחר מכן, נסו להתוות דרך מסוימת להגיד את אותו "מה". לשלב זה אני קורא - "איך" - איך אנחנו הולכים להעביר את ה"מה". נסו להיצמד לאותם ביטויים מילוליים המהווים את הנושא - את הרעיון המרכזי - את הקונספט, ונסו לכתוב את כל מה שצריך ורק את מה שצריך.

  • ספקו אינפורמציה אמיתית ויעילה עבור הגולשים - כתבו מי אתם, מה אתם מייצגים, מהי מטרת העסק, מהו ה"אני מאמין שלכם" ואיך אתם פועלים. צקו תוכן אידיאולוגי, הישגי ושאפתני, זה מושך גולשים.
  • כיתבו עם אוריינטציה קונספטואלית למנועי החיפוש - מנועי חיפוש תרים אחר מילות מפתח, ביטויי מפתח, כותרות ותיאורים, על מנת להציג אותם בתוצאות החיפוש. קחו זאת בחשבון והכניסו מילת מפתח וביטויים רלוונטיים - הקלו על מנועי החיפוש.
  • ספקו ערך אמיתי - חשבו על דרכים פרקטיות להעניק מידע שיכול להיות אפקטיבי וחשוב. מה הגולשים מקבלים אצלי שאינם מקבלים אצל אחרים. צרו אמון אצל הגולשים על ידי העברת מידע עם ערך יעיל ושימושי.
  • השתעשעו - על ידי דימויים, סיפורים, לשון ציורית ועוד, אלה יכולים להיות נהדרים אם משתמשים בהם במידה. אל תהיו רציניים כל כך, השתעשעו בכתיבה ותסחפו את הגולשים אתכם. 

03-7612424