למה חשוב לרשום את העסק ב- Google places

מאת: איציק פסח

 

Google places הינה פלטפורמה מבית גוגל אשר החלה לעבוד בישראל במהלך שנת 2010 ותפסה תאוצה מרבית במהלך השנה הנוכחית.

עוד ועוד בעלי עסקים, ובעיקר מקדמי אתרים, שמקדמים אתרים של בעלי עסקים באינטרנט, גילו את היתרון של ממשק זה בתהליך חשיפת האתר באינטרנט הכולל בתוכו את קידום האתר בגוגל.

 

Google places מציע לבעלי עסקים לפתוח בתוכו כרטיס ביקור עבור העסק שלהם בו ייכללו הפרטים הבסיסיים של העסק, כמו למשל: שם העסק, תיאור העסק, כתובת העסק, מספר הטלפון של בית העסק, לאלו קטגוריות בשוק העסק משתייך ועוד. לאחר שהוזנו כל הפרטים הבסיסיים בכרטיס, נותר רק לבצע אימות עם גוגל והכרטיס עולה לאוויר בתוך מספר ימים.

להרשמה ל- Goole places - לחץ כאן

 

יש שלוש דרכים לבצע את האימות של בעל העסק עם הכרטיס

 

1.) על ידי זימון שיחה ממענה קולי של גוגל למספר הטלפון שהוזן בכרטיס - בעת ההתקשרות, מענה קולי של גוגל מקריא קוד בין מספר ספרות אותו יש להזין בתיבת האימות.

2.) על ידי זימון מסרון מגוגל בו יהיה כתוב הקוד בין מספר ספרות - גם בדרך הזאת כמו בדרך לעיל יש להזין את הקוד בתיבת האימות.

3.) דרך פחות נפוצה היא על ידי זימון גלוית נייר מגוגל הנשלחת בדואר רגיל.

 

למה כדאי לפתוח כרטיס לעסק ב- Google places

 

מנוע החיפוש גוגל מציע למשתמשים שלו להגדיר מאיזה אזור הם גולשים, זאת על מנת להציג בפניהם את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לאזור בו הם נמצאים בעת השימוש במנוע. יחס ההגדרה כמובן רלוונטי למשתמשים במחשבים נייחים וניידים אשר בהם לא מובנה מקלט GPS כמו בסמארטפונים ובטאבלטים אשר מסייע לגוגל לאתר את מיקומו של הגולש. בעת שגולש מחפש בתי עסק שונים לפי סיווג ראשי כמו "אולמות אירועים" או "מסעדות", יוצגו לפניו בדף הראשון עשר התוצאות הרלוונטיות ביותר - דבר זה כל משתמש ממוצע בגוגל יודע.

 

עכשיו, נשאלת השאלה איך Google places עוזר לנו?

 

והנה התשובה - שאלו את עצמכם "כמה אולמות אירועים ומסעדות יש בארץ?", הרבה!!! נכון? אם נכתוב למשל "מסעדות", גוגל יציג לנו כמה מיליונים של תוצאות רלוונטיות לשאילתה אשר יהיו מסודרות על פי היררכיה מוכרת.

תארו לעצמכם שאתם נמצאים בירושלים וגוגל מציג לכם בחמשת העמודים הראשונים 50 אתרים של מסעדות שונות בתל אביב. כמה מעיק יהיה זה להיכנס ולצאת מאתרים של מסעדות בתל אביב וכן לדפדף בתוצאות החיפוש עד שנגיע לאתרים של מסעדות בירושלים, נכון?!

 

בדיוק במקרה הזה, Google places בא לעזור לגולש ולשפר את חוויית המשתמש: כאשר משתמשי גוגל יכתבו במנוע החיפוש את השאילתה "מסעדות", בזמן שהם נמצאים באזור ירושלים, הדף הראשון יציג ברובו ובנוסף לתוצאות האורגניות - תוצאות חיפוש מקומיות.

האלגוריתם של גוגל אשר סורק כמובן גם את כרטיסי העסק בממשק Google places ומחשיב אותם כרלוונטיים למילות מפתח שונות - יציג בתוך שורת תוצאות חיפוש המופיעות בדף הראשון, את כרטיסי העסק הרלוונטיים למילת המפתח "מסעדות" עבור הגולש שנמצא בירושלים, הם כמובן כרטיסים של מסעדות שהמיקום שלהם הוא בירושלים והסביבה.

 

איך זה משפיע על תהליך הקידום

 

השפעתו של רישום העסק ב- Google places אינה מוכחת עוד במאת האחוזים, אך לפי הנתונים האחרונים שניתן לראות בתוצאות האורגניות של גוגל - רוב העסקים שרשומים ב- Google places ומופיעים במילות מפתח שונות, הם אותם עסקים שגם האתרים שלהם מופיעים בדף הראשון בגוגל, באותם מילות מפתח, בתוצאות החיפוש האורגניות.

 

רישום ב- Google places מגביר את חשיפת האתר

 

למשל כ- 6,600 איש בישראל מחפשים בחודש בגוגל "מסעדות", כ-2/3 מתוכם מבצעים את החיפוש באזור תל אביב.

התחרות בין המקדמים בכל הארץ על מילת מפתח זו הינה גדולה, דבר היוצר דרגת קושי גבוהה לקידום.

נגיד אתם רוצים לקדם אתר של מסעדה בתל אביב, תארו לעצמכם כמה זמן ייקח לכם להביא את האתר לדף הראשון במילת המפתח "מסעדות" וכמה משאבים תצטרכו לנצל לצורך כך.

בדיוק בשביל זה בא Google places לעזור לכם - הממשק מציע לכם להזין פרטים בסיסיים על גבי מפה, לבצע אימות, ואז תופיעו בתוך זמן קצר בדף הראשון בתוצאות החיפוש המקומיות במילת המפתח "מסעדות" המופיעות בין תוצאות החיפוש האורגניות.

בדרך זו תזכו לחשיפה מהירה יותר בתהליך הקידום ותיצרו כמובן תנועה באתר שתביא לכם לקוחות. במידה והתנועה באתר שלכם תהיה ערה ואחוז הנטישה מדף הנחיתה יהיה נמוך, הסיכויים שלכם להגיע לדף הראשון בתוצאות האורגניות יהיו טובים מאוד.

 

חשוב לדעת

 

גוגל אינו מציג בתוצאות החיפוש המקומיות את כל העסקים הרשומים בו אשר רלוונטיים למילה. למשל במילת המפתח "מסעדות" מופיעים 15,000תוצאות על המפה של אזור תל אביב והמרכז, גוגל מציג מתוכם שבע תוצאות באופן מחזורי בטווחי זמן מהירים.

 

03-7612411